Foto af New Work kuren total nedslidt papir

 

cd_04Så skal man til det igen,  den samme nedslidte kur som virker hver gang,   problemet er bare at jeg også elsker småkager, så jeg svinger plus minus 20 kg. Men det er ikke så svært man skal blot holde sig  fra græs produkter som ris, kartofler, brød altså kulhydrater (sukker), og ingen vin eller øl. i øjeblikket er jeg landet på 130 kg januar 2015 188 høj så vægten skal lige ned på 100 kg.

Hvis jeg bare en dag ikke overholde planden og tager en glas vin så går der en lille uges tid før vægten begynder at falde igen.

 

Status den 01.02.2015
Slankekuren går perfekt efter hensigt tabt 9.6 kg i januar, men tabte kg fortæller ikke alene om det er en succes da hensigten er at tabe fedt ikke muskler derfor er livmålet en særdeles vigtig indikator 6 cm yes sådan, er for øvrigt gået fra ”BMI fedme type 2 til ” BMI 34.065 fedme type 1” og nu skal vægten bankes ned på ”BMI 29.9 overvægt” så risiko for følgesygdomme kun er let øget.

uge 6 =  minus 11,0 kg

 

Link kalorietablen

den 02.01.2015 - 129,0 kg tabt -1.0 Startvægt 130 kg
den 04.01.2015 - 127,5 kg tabt -2.5 Startvægt 130 kg
den 09.01.2015 - 125,5 kg tabt -4.5 Startvægt 130 kg
den 14.01.2015 - 124,0 kg tabt -6.0 Startvægt 130 kg
den 18.01.2015 - 123,0 kg tabt -7.0 Startvægt 130 kg
den 22.01.2015 - 122,5 kg tabt -7.5 Startvægt 130 kg
den 01.02 .2015 - 120,4 kg tabt -9.6 Startvægt 130 kg
den 12.02 .2015 - 119,0 kg tabt -11,0 Startvægt 130 kg
den 02.01.2015 Livmål 139 cm
den 04.01.2015 Livmål 138 cm
den 09.01.2015 Livmål 137 cm
den 18.01.2015 Livmål 136 cm
den 20.01.2015 Livmål 136 cm
den 22.01.2015 Livmål 135 cm
den 01.02.2015 Livmål 133 cm
den 12.02.2015 Livmål 133 cm

 

 

Oversigt Ugeplan

Morgenmad hver dag

½ grapefrugt – proteinbrød

En frugt. det kan være ½ grapefrugt, 1, æble, 1 appelsin, 1 pære, 1 stykke melon, 5 blommer eller 100 gram blå eller grønne druer skift mellem de forskeleligge frugter-

1 skive ristet proteinbrød. Kaffe eller te uden sukker, mælk eller fløde.

Frokost tunfisk med salat

100 gram tunfisk i vand, oliven, salatblade, bladselleri, tomat, dildkviste.

Bland fint strimledem salatblade, lidt snittet bladselleri og tomatbåde med 100 gram tunfisk i vand. Dryp 3-4 hakkede, grønne oliven over salaten og pynt den med dildkviste.

Aften – Kalvelever med champignoner

Denne ret er udskifte med en anden kødret

Frokost – kål, gulerødder, tyndeappelsinskiver, æbleterninger, 100 gram hytteost, 2-3 grofthakkede valnødekærner.

Bland masser af fine, snittet hvidkål med groft revne gulerødder, lidt tynde appelsinskiver og syrlige æbleterninger. Overhæld salaten med krydderdressing og fordel 100 gram hytteost over sammen med 2-3 grofthakkede valnøddekerner – spis salaten med 1 skive ristet brød.

Aften – Kylling med bagte tomater

Krydt kyllingekødet med salt, peber og stødt salvie, læg en skive spegeskinke og en skive ost over hvert stykke kød, fæst evt. med en tandstikker og læg kyllingestykkerne i et ovnfast fad og held bouillon ved. Dæk fadet med folie og sæt retten i oven ved 224 i 30-40 minutter til kødet er mørt. Fjern foliet. Vask og halver tomaterne og anbring dem ved siden af kødet, sæt retten i oven i yderligere 5 minutter, til tomaterne er møre. Server retten med 250 gram kogte grønne bønner

Frokost – Salat med roastbeef

Bland masser af fint strimler grønt salat med skiver af tomat og agurk samt lift bladselleri. Fordel krydderdressing over. >Dertil så mange skiver stegt roastbeef eller kogt skinke, som du synes. Husk at fjerne alt synligt fedt fra kødet, før det spises.

Aften – Koteletfad med Fennikel

2 store mager kalve- eller svinekoteletter – Salt, Peber – stk. fennikel – Grønt salat – ½ dl finthakkede krydderurter, F.eks persilde, kørvel, lidt timian og esdragon. – 1 lille finhakket løg – 2 spsk revnet parmesanost – Ca 2 dl bouillon.

INFO: Kcal
Kotelleter 100 g – 191 Kcal
Fennikel 100 g – 31 Kcal

Brun koteletterne hurtig på begge side på en god, varm pande, læg dem i et lille ovnfast fad. Kryd med salt og peber Bland alle de finthakkede krydderurter med løg og parmesanost læg denne blanding oven på koteletterne, hæld bouillon ved koteletterne og dæk fadet med folie

Sæt retten i ovnen ved 225 i en god halv time, til kødet er mørt. SERVER KOTELETTERNE MED EN HALV DAMPET fennikel til hver og grøn salat med krydderdressing.

Frokost – Salat med muslinger

Bland masser af fint snittet kinakål med tynde strimle af rød peberfrugt finthakket løg og bladselleri, Fordel lidt krydderdressing over salaten sammen med klippet dild og masser af velafdryppet muslinger fra dåse. Spis salaten med 1 skrive risten proterindrød

 

Aften – Grån Æggekage med skinke

Pisk æg, vand og krydderier sammen, kom æggemassen på en varm Tefal-pande og løft i den med lange tag. Når æggemassen er ved at stivne, fordeles courgetterne og tomaterne, skæret i skiver over æggekagen. Drys den med klippet purløg og spis den varm med så meget mager skinke som man har lyst til. Dertil grøn salat med krydderdressing

Frokost – Frugt salat med nøddekerner

1 lille bæger hytteost med masser af frisk grønt skæret i tynde skiver, f.eks æbler, pærer, appelsiner og druer. Drys med 6 grofthakkede valnøddekerner.

Aftenmad – Hakkebøffer med pikant fyld

hakket oksekøb, revet peberrod. hakket  peberfrugt, løg. snittet julesalat

Morgenmad og frokost – Broccoli med æg

Aftenmad – Marineret fisk med spinat

Er fisken frossen, tøs den op og lægges i et fad. Pisk marinaden sammen, smag den til og fordel den over fisken, som dækkes til og stilles køligt et par timer. Vend den af og til. Tø spinatten op, knug den meste af væden fra, hak den groft og fordel den i bunden af et ovnfast fad. læg fisken på spinatbunden og hæld marinaden over, dæk fadet med folie, sæt retten i oven ved 225 g i 25-30 minutter og damp fisken til den er mør. Fjern folien og drys parasendosten over, før retten serveres varm med 1. skive proterindrøb til.

Morgenmad – ½ Grapefrugt med brød

Frokost – Torskerognsalat – torskerogn, løg, dild, salat, tomatpuré, citronsaft, yoghurt

Aftenmad – Skinkeschnitzel – 250 gram skinkeschnitzel, kogt blomkål, løg, kapers, rødbeder, citron, bouillon

New York

Kuren er lidt atypisk da man ikke har så meget fokus på KJ. Men procent fordelingen imellem proteiner 43 (normalt 10-15), fedtstof 22,5 (normalt 40-45) og kulhydrater 34,5 (40-50)

Og det er hemmeligheden og så INGEN GRÆS produkter.

/ Christian Danvill

Foto